duminică, 28 aprilie 2013

Am spart gheata... primul atelier la gradinita :))))

Imi era dor sa scriu si as fi scris ... dar oare despre ce... despre cai verzi pe pereti... nu pot, nu ma pricep. Ei azi am motiv pentru ca ... tineti-va bine ... s-a intamplat... PRIMUL atelier de gatit si dezvoltare personala sustinut la Gradinita Șapte ANI. Mi-a luat ceva timp până am avut curajul și îndrăzneala să dau startul dar iată că s-a întâmplat. Și bine mi-a fost...
Așa se face că în data pământeană 27 aprilie, orele 10 mă aflam deja în mijlocul copiilor însoțiți de mamele lor. Emoții am avut dar nu foarte mari...
Cu ce am spart gheața... cu o prăjitură din biscuiti și sirop de ciocolată... realizată des în copilăria mea de marea majoritate a mamelor, foarte gustoasă dar cu un nume total neinspirat salam de biscuiți.

Obiectivul atelierului de gătit a fost ...ATENTIE MARE.... formarea si dezvoltarea abilitatilor de a gati, dezvoltarea creativitatii si a imaginatiei, dezvoltarea increderii in fortele proprii.
   Ne-am împărțit în 4 echipe fiecare echipa parinte copil  trebuind să-și ia câte 15 biscuiți dar și sirop de ciocolata. Biscuitii trebuiau sfaramati si amestecati cu o cantitate potrivita de sirop. Activitarea necesita indemanare, rabdare. Se dezvolta abilitatile motrice Comunicarea dar si colaborarea eficienta parinte copil e esentiala in realizarea consistentei optime a preparatului.


A urmat personalzarea gustului. Copii au avut la dispoziție ingrediente variate: rahat, stafide, bucatele de fructe confiate, alune de padure, scortisoara. Fiecare putea să adauge in functie de preferinte, unul sau mai multe dintre ingredientele de mai sus. Cu acest prilej au  incercat gusturi noi, au aflat cateva informatii despre fiecare in parte, au incercat noi texturi.


A urmat modelarea masei de biscuiti.
Denumirea  preparatul într-o manieră personală a necesitat ceva timp de gândire. Au denumit preparatele: lacramioara, narcisa, prajitura cu vanilie, deliciu cu stafide.
După atâta munca a venit și momentul mult așteptat degustarea... și relaxarea după atâta muncă. Pentru câteva minute  în încăpere s-a făcut liniște, fiecare savurând cu cea mai mare poftă rodul muncii sale. Cu toții au avut grijă să păstreze puțin și pentru cei de acasă.


Care au fost beneficiile acestui atelier?
  •  copii au fost foarte mandrii de ceea ce  au realizat.
  • Copii au fost foarte încantati ca au realizat preparatul impreuna cu parintele
  • copii au  invatat sa comunice mai eficient cu colegii dar si cu adultii,
  • copii au învățat sa aiba radbare, sa nu reactioneze la primul impuls (degustarea se realizeaza la sfarsit). Studiile arata faptul ca, daca copii sunt invatati de mici sa nu reactioneze la primul impuls, la varsta adulta vor fi capabili sa adopte decizii gandite si corecte, decizii de succes.
  • copii au luat decizii in legatura cu alegerea ingredientelor potrivite pentru el si parinte, in legatura cu alegerea formei dar si a denumirii preparatului.
  • au aflat informații noi legate de ingredientele folosite, și-au exersat cunoștințele de matematică.
A fost o zi super... s-au dat și premii la final si bulinuțe.

3 comentarii:

  1. E o idee minunata...merita incercat

    RăspundețiȘtergere
  2. Ne-am distrat grozav!Va multumim pentru modul in care ati interactionat cu copii pe tot parcursul atelierului. Va mai asteptam si cu alte propuneri de preparate mai putin clasice deoarece sper sa il determin pe baietelul meu, David, sa nu mai fie atat de reticent la preparatele noi.
    Va multumim si va imbratisam cu drag.
    David&Daniela CHESNEANU

    RăspundețiȘtergere
  3. Va multumesc mult doamna Daniela pentru aprecieri si pentru cuvintele frumoase si sper sa ma ridic si in continuarie la nivelul asteptarilor dumneavoastra si ale lui David. David e un baietel minunat. Ne vedem sambata la urmatorul atelier :)

    RăspundețiȘtergere