Așa se face că în data pământeană 27 aprilie, orele 10 mă aflam deja în mijlocul copiilor însoțiți de mamele lor. Emoții am avut dar nu foarte mari...
Cu ce am spart gheața... cu o prăjitură din biscuiti și sirop de ciocolată... realizată des în copilăria mea de marea majoritate a mamelor, foarte gustoasă dar cu un nume total neinspirat salam de biscuiți.
Obiectivul atelierului de gătit a fost ...ATENTIE MARE.... formarea si
dezvoltarea abilitatilor de a gati, dezvoltarea creativitatii si a imaginatiei,
dezvoltarea increderii in fortele proprii.
Ne-am împărțit în 4 echipe fiecare echipa parinte copil trebuind să-și ia câte 15 biscuiți dar și sirop de ciocolata.
Biscuitii trebuiau sfaramati si amestecati cu o cantitate potrivita de sirop.
Activitarea necesita indemanare, rabdare. Se dezvolta abilitatile motrice
Comunicarea dar si colaborarea eficienta parinte copil e esentiala in realizarea
consistentei optime a preparatului.
A urmat personalzarea gustului. Copii au avut la dispoziție ingrediente variate: rahat, stafide, bucatele
de fructe confiate, alune de padure, scortisoara. Fiecare putea să adauge in
functie de preferinte, unul sau mai multe dintre ingredientele de mai sus. Cu
acest prilej au incercat gusturi noi, au aflat cateva informatii despre fiecare in
parte, au incercat noi texturi.
A urmat modelarea masei de biscuiti.
Denumirea preparatul într-o manieră personală a necesitat ceva timp de gândire. Au denumit preparatele: lacramioara, narcisa, prajitura cu vanilie, deliciu cu stafide.
După atâta munca a venit și momentul mult așteptat degustarea... și relaxarea după atâta muncă. Pentru câteva minute în încăpere s-a făcut liniște, fiecare savurând cu cea mai mare poftă rodul muncii sale. Cu toții au avut grijă să păstreze puțin și pentru cei de acasă.
Care au fost beneficiile acestui atelier?
- copii au fost foarte mandrii de ceea ce au realizat.
- Copii au fost foarte încantati ca au realizat preparatul impreuna cu parintele
- copii au invatat sa comunice mai eficient cu colegii dar si cu adultii,
- copii au învățat sa aiba radbare, sa nu reactioneze la primul impuls (degustarea se realizeaza la sfarsit). Studiile arata faptul ca, daca copii sunt invatati de mici sa nu reactioneze la primul impuls, la varsta adulta vor fi capabili sa adopte decizii gandite si corecte, decizii de succes.
- copii au luat decizii in legatura cu alegerea ingredientelor potrivite pentru el si parinte, in legatura cu alegerea formei dar si a denumirii preparatului.
- au aflat informații noi legate de ingredientele folosite, și-au exersat cunoștințele de matematică.
A fost o zi super... s-au dat și premii la final si bulinuțe.
E o idee minunata...merita incercat
RăspundețiȘtergereNe-am distrat grozav!Va multumim pentru modul in care ati interactionat cu copii pe tot parcursul atelierului. Va mai asteptam si cu alte propuneri de preparate mai putin clasice deoarece sper sa il determin pe baietelul meu, David, sa nu mai fie atat de reticent la preparatele noi.
RăspundețiȘtergereVa multumim si va imbratisam cu drag.
David&Daniela CHESNEANU
Va multumesc mult doamna Daniela pentru aprecieri si pentru cuvintele frumoase si sper sa ma ridic si in continuarie la nivelul asteptarilor dumneavoastra si ale lui David. David e un baietel minunat. Ne vedem sambata la urmatorul atelier :)
RăspundețiȘtergere