luni, 12 august 2013

Briose de vara, cu soare si norisori...







Tema zilei de azi sunt briosele… si acestea la cererea unanima a cursantilor mei.

Si pentru ca sunt un om corect care respecta dorintele majoritatii, am trecut la scormonit si cautat cea mai super, mega extraordinara reteta de briose. Ei, si cum cine cauta gaseste… reteta a fost dibuita, copiata si prestata. Ce briose, ce arome, ce papile gustative in extraz.

Odata coapte si racite briosele au trebuit scobite cu mare, mare grija. Ne-am exersat motricitatea fina, dexteritatea. Abia apoi briosele au fost umplute cu o delicioasa crema de ciocolata alba, pregatita anterior. Decorul l-au facut la alegere, din bombonele colorate de diferite tipuri.

Ei si deasupra acestor bombonele copii au avut de ales intre a pune un soare sau a pune un norisor. Si cu acest prilej am vorbit putin despre soare, despre nori despre rolul fiecaruia in parte.

Multe lucruri am aflat si de data aceasta, ne-am exersat motricitatea fina si grosiera, am pipait si lucrat direct cu ingrediente care aveau culori diferite , texturi diferite, mirosuri diferite si implicit gusturi distincte. Si de aceasta data, simturile noastre au fost maxim impresionate.

Atelierul s-a incheiat apoteotic cu degustarea brioselor. In linistea salii nu se auzeau decat: mmmm, “ce bun e” si “eu am facut-o, si ce buna am facut-o… iami”. Cata multumire se citea pe chipurile micilor artisti.

Stiati ca:

 Luminii de la Soare ii ia 8 minute pana atinge Pamantul ? daca Soarele s-ar stinge acum, in 8 minute am ramane in intuneric !

 Soarele este steaua aflată în centrul sistemului nostru solar.

 În comparație cu Pământul, Soarele este gigantic. Volumul său ar putea cuprinde 1.300.000 de planete ca a noastră, iar de-a lungul diametrului său s-ar putea alinia 109 Pământuri. Soarele este o imensă sferă de gaz foarte cald, a cărei masă o depășește de 300.000 de ori pe cea a Pamântului. La suprafață, forța gravitațională este de aproximativ 28 de ori mai puternică decât cea de pe Pământ. Totuși, Soarele nu este decât o stea foarte obișnuită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu