sâmbătă, 24 august 2013

O zi plina de arome, texturi sau Deliciu pentru oase puternice

Ne reintalnim probabil pentru ultimul atelier de vacanta. A fost o vara super… iar atelierul de azi mi-a umplut inima de satisfactie si de multumire. Dar sa o luam cu inceputul…

Ei, atelierul acesta a debutat, ca de obicei cu spalatul pe maini dar si cu un zumzet si un entuziasm molipsitor. Ce facem azi? ce facem azi? era intrebarea adresata de copii nerabdatori… Si ce credeti? Am pastrat misterul si am lasat lucrurile sa fie descoperite pe parcurs…. Mister…

Dupa ce si-au ocupat fiecare locurile am pus pe masa cateva banane galbene , buneee … pe care copii le-au mirosit, privit, pipait, le-au taiat felii, au studiat aspectul interior, iar la final le-au degustat.

Au intrat mai apoi in scena strugurii pe care la fel i-au mirosit, studiat, observat… apoi facandu-le sectiunea copii au observat ca aveau samburi la interior. A urmat la fel degustarea si constatarea gustului dulce, bunnn.

Mare le-a fost mirarea cand le-am pus in fata o farfurie cu stafide despre care le-am marturisit ca sunt de fapt struguri dezhidrati. Si stafidele au fost studiate, cercetate, gustate si comparate cu strugurii veritabili . Destul de sceptici au acceptat pana la urma faptul ca stafidele sunt de fapt struguri.

Bananele proaspete au fost si ele comparate cu bananele confiate, care sunt crocante, mult mai dulci si mai deschise la culoare. Fiecare copil a luat decizii in legatura cu ce ii place mai mult strugurii sau stafidele, bananele sau bananele confiate.

Ingredientul magic al zilei a fost iaurtul care ne furnizeaza o cantitate suficienta de calciu indispensabil oaselor dar si dintilor nostri. Si, de adus, am adus un iaurt natural cu 3.5% grasime, iaurt care la prima vedere nu le-a placut deloc. Ceea ce mi-a placut foarte mult a fost curajul lor de a incerca ceva nou si se pare necunoscut lor. Ei, si surpriza iaurtul acesta s-a dovedit a fi pe placul lor adica bun, cremos, delicios.

Abia apoi copii au primit sarcina de a pregati un desert personalizat si delicios la pahar, in straturi. Ei si aici sa vezi concentrare, indemanare si pricepere. Fiecare stia exact ce anume ii place, ce anume urma sa contina desertul sau. Mai mult decat atat 3 dintre copii au fost atat de mandrii de realizarea lor ca au ales sa-l pastreze si sa-l ofere mamei in semn de iubire. A fost un gest si o dovada extraordinara de altruism si de generoziatate.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu