duminică, 28 iulie 2013

Ateliere de vara pentru copii... START

 E vara, e vacanta, e soare... Da, stiu, stiu iar am restante la scris... iertare va cer. Lipsa disciplinei de a scrie constant isi spune cuvantul.
Dar, dupa cum probabil banuiati, faptul ca nu am mai scris nimic nu inseamna ca am stat degeaba. Cum, eu imi incarc bateriile doar in mijlocul copiilor, realizand tot felul de lucruri interesante impreuna cu ei, nu puteam fi in alta parte decat la gradi intre copii. De altfel, propunerea mea de a organiza ateliere de vara, a fost foarte bine primita atat de parinti cat mai ales de copii. Atelierul si-a propus de la bun inceput relaxare, distractie, dezvoltarea creativitatii, dezvoltarea  senzoriala (vaz, auz, pipait, miros si gust)  si toate acestea cu ajutorul a diferite ingrediente comestibile. Avand deja in spate un numar de 3 ateliere parcurse, pot spune ca progresele, desi mici sunt importante, iar copiilor le place foarte mult acest joc al mintii si al simturilor.
Prezent la atelier au spus 8 copii, incantati peste poate de ideea de a folosi materiale comestibile pentru a creea lucruri noi, interesante.
Faptul ca am in grupa am un copil diagnosticat cu ADHD a reprezentat si reprezinta o provocare pentru mine, pentru ca, dupa cum se stie, unui copil cu ADHD, destul de greu reusesti sa-i captezi interesul pentru ori ce tip de activitate. Si e adevarat ca la primul atelier l-am abordat stangaci, reusind sa-l tin focusat pe activitate maxim 7 minute. La cel mai recent atelier, adica al treilea a lucrat atat de frumos, s-a implicat, a colaborat eficient cu ceilalti, a fost incantat sa vada ca e capabil sa realizeze singur diverse lucruri.
Dar sa va zic despre ateliere... si incepem cu primul care a avut doua componente: realizarea steagului Romaniei din fructe, dar si realizarea unei delicioase limonade cu lamai, lime si ghimbir.
Steaguri realizate de copii din fructe:





Ne-am exersat cu totii simturile, am mirosit pe rand ingredientele,  le-am pipait, am observat ce culori au, am facut comparatii, am degustat, am discutat despre steaguri, despre culorile steagului romanesc, despre ce inseamna pentru o tara un steag (copii  stiau ca, culorile steagului romanesc se regasesc si pe steagul Republicii Moldova), au decupat fructele astfel incat sa creeze un steag din fructe. Unii dintre ei au decupat inclusiv un bat steagului nostru, dand dovada de minutiozitate si de mare atentie la toate detaliile. Cu toti au fost foarte incantati de faptul ca erau CAPABILI sa folosesca SINGURI cutitul din plastic care le fusese total interzis, fiind considerat periculos de catre adultii cu care relationasera.

Atelierul al doilea a fost despre exersarea motricitatii fine, despre rabdarea de a termina o activitate minutioasa . Atelierul  a fost despre caise. Acestea au fost   pipaite, mirosite, comparate cu zarzarele (care sunt mai mici si mai parfumate, mai aromate) si abia apoi degustate si umplute cu o crema de lapte condensat si cocos si transformate intr-un fel de buburuze si bombonele.Copiii au aflat lucruri interesante despre buburuze (stiati ca buburuzele au exact 7 puncte negre si ca ele consuma afidele adica insectele mici, paduchii de plante mici care ataca si distrug plantele.), despre caise, despre nuca de cocos, despre laptele condensat. 
Poze cu creatiile copiilor





Atelierul al treilea a adus in centrul atentiei bananele, aceste minunate si apreciate fructe
care ocupă locul patru după orez, grau si porumb  în consumul uman. Si bananele au fost pipaite, mirosite, privite. Am vorbit despre beneficiile bananelor dar si despre alte fructe si legume de culoare galbena. Apoi brusc ni s-a facut sete dar si o pofta teribila de ceva bun de baut. Avand la dispozitie delicioasele banane dar si niste lapte bun si rece, am decis de comun acord sa pregatim un megacremos si gustos milkshake.
 inainte de atelier... in asteptarea copiilor

ce bun e milkshakul... mmmm

Abia dupa ne-am jucat cu bananele, realizand minitarte cu ciocolata. A fost un atelier distractiv si foarte antrenant. Copii au lucrat impreuna, s-au ajutat reciproc, au comunicat bine unii cu altii. Si-au exersat si imbunatatit abilitatile de motricitate fina si grosiera, si-au exersat simturile, au invatat, au lucrat impreuna, au luat decizii in legatura, de exemplu, cu alegerea unuia sau altui ingredient, au invatat sa duca o sarcina la bun sfarsit, au depasit obstacole.... si suntem abia la inceput... urmeaza alte ateliere cel putin la fel de interesante...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu